ناشر منبع

null شبکه تجاری کشاورزی ایران (اگرینیتو) رونمایی شد
14:13

شبکه تجاری کشاورزی ایران (اگرینیتو) رونمایی شد

همزمان با افتتاحیه اولین مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و انعقاد تفاهم‌نامه خط اعتباری ۲۳۰ میلیارد تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز نوآوری بخش تعاون، از پروژه فعال شتابدهنده تخصصی بخش کشاورزی (IBC) با عنوان شبکه تجاری کشاورزی ایران رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، نسخه آزمایشی شبکه تجاری کشاورزی ایران (اگرینیتو) در مراسمی با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدرضا پورابراهیمی و مهدی عیسی‌زاده روسای کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی مجلس و حجت‌اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون رونمایی شد.
بر اساس این گزارش، شتابدهنده تخصصی کشاورزی IBC که در قالب تعاونی فعالیت می‌کند، ماهیتی مدیریتی و تسهیل‌گری داشته و به عنوان هاب نوآوري تجارت الکترونیک در صنعت کشاورزی کشور محسوب مي‌شود.
از جمله مهم‌ترین اهداف این شتابدهنده تخصصی، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مورد نیاز و راه‌اندازی سامانه جامع مرکز شتابدهی با رویکرد کشاورزی تعاون‌محور، منتورینگ، کوچینگ و تیمآپ حرفه‌ای هسته‌های نوآور فعال در حوزه کشاورزی و تعاون، تدوين استراتژي داشته‌هاي فكري و دارايي‌هاي نامشهود، برندینگ و سایر حقوق مالكيت فكري در صنعت کشاورزی، همکاری با تعاونی‌ها و اصناف براي پیاده‌سازی جمع‌سپاریfunding) (Crowd مالی در حوزه‌های کشاورزی است و تلاش می‌کند ضمن همکاری با سایر مراكز نوآوري و شتابدهنده‌ها براي هم‌افزايي و فعالیت‌های مشترك و راه‌اندازي و راهبری اتاق فكر نخبگان حوزه تعاون و کشاورزی (استارتاپ استودیو) اقدام کند.
لازم به ذکر است با توجه به بازار بیش از 70 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی کشور، شبکه تجاری کشاورزی ایران توسط این شتابدهنده تخصصی ایجاد و راه‌اندازی شده است تا با ایجاد بستری مطلوب، شرایط تجاری را برای فعالان این بازار تسهیل کرده و ارزش‌آفرینی بیشتری ایجاد کند. این شبکه تجاری با ایجاد پلتفرم خرید و فروش محصولات، خدمات و نهاده‌های کشاورزی، زمینه را برای حذف واسطه‌ها و تسهیل در خرید و فروش محصولات و خدمات کشاورزی بدون واسطه ایجاد کرده است. 
اگرینیتو (شبکه تجاری کشاورزی ایران) شبکه‌ای از مدیران، صادرکنندگان، تولیدکنندگان، اصناف و متخصصان زنجیره ارزش محصولات کشاورزی بوده و نسخه آزمایشی آن در آدرس www.agrinito.com در دسترس علاقمندان است.
 

ارسال ایمیل