مشاوره، دریافت و تمدید‌ استانداردهای سیستمی و تخصصی

مشاوره، دریافت و تمدید‌ استانداردهای سیستمی و تخصصی

معرفی

توسعه محصول و عرضه موفقیت‌آمیز محصولات و خدمات به بازارهای داخلی و خارجی در حوزه‌های دانش‌بنیان، مستلزم دریافت انواع استانداردهای تخصصی و سیستمی از مراجع ذی‌صلاح است که هزینه‌های شایان توجهی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دارد. صندوق نوآوری و شكوفایی برای تشويق تجاری‌سازی دستاوردهای شركت‌های دانش‌بنيان و ورود موفق به بازار، حمايت بلاعوض از هزینه‌های مشاوره(جهت استقرار سیستم) و مرجع صدور جهت دریافت و تمدید استانداردهای سیستم‌های مدیریتی و تخصصی را در دستور کار قرار داده است. 

 

 

مبلغ حمایت

70 درصد هزینه‌ها تا سقف 100 میلیون تومان در سال (صدور گواهینامه)

70 درصد هزینه‌ها تا سقف 50 میلیون تومان در سال (تمدید(مراقبتی) گواهینامه)

 

شرایط اعطای حمایت

  • شرکت‌های دانش‌بنیان با درآمد عملیاتی بیش از 35 میلیارد تومان (بر اساس آخرین اظهارنامه رسمی مالیاتی)، امکان بهره‌مندی از این خدمت را ندارند.

  • برای خدمت مشاوره و دریافت‌ استانداردهای سیستمی و تخصصی متقاضی باید پیش از عقد قرارداد با شرکت مشاور و مرجع صدور، درخواست خود را در سامانه غزال ثبت کند.

  • برای خدمت مشاوره و تمدید استانداردهای سیستمی و تخصصی متقاضی باید پیش از انجام ممیزی مراقبتی، درخواست خود را در سامانه غزال ثبت کند. (در صورتی که شرکت درسال­های گذشته برای دریافت استانداردهای سیستم‌های مدیریتی از حمایت صندوق نوآوری استفاده کرده باشد، ممیزی­ مراقبتی آن گواهینامه مشمول حمایت صندوق نخواهد شد.)

  • حمایت از استانداردهای محصولی صرفاً از محصول دانش‌­بنیان است.

  • تنها گواهی‌نامه‌های صادرشده از مراجع صدور ارزیابی‌شده از سوی صندوق، حمایت می­‌شود. رای مشاهده مراجع صدور ارزیابی‌شده اینجا کلیک کنید)

  • در صورتیکه شرکت به مشاوره نیاز داشته باشد، تنها دریافت خدمات مشاوره از مشاوران ارزیابی‌شده از سوی صندوق، حمایت می‌شود. (برای مشاهده مشاوران ارزیابی‌شده اینجا کلیک کنید)

 

فرآیند حمایت از خدمت مشاوره و دریافت‌ استانداردهای سیستمی و تخصصی

فرآیند حمایت از خدمت مشاوره و تمدید استانداردهای سیستمی و تخصصی

فهرست استانداردهای سیستمی و تخصصی تحت حمایت

فهرست استانداردهای سیستمی و تخصصی تحت حمایت براساس درخواست شرکت‌­های دانش­‌بنیان را می­‌توانید از اینجا ملاحظه نمایید. در صورتی که استاندارد مورد نظر شما در فهرست حمایتی نیست، این فرم را تکمیل و به ایمیل standard@inif.ir ارسال نمایید.

 

 

مدارک لازم برای حمایت از خدمت مشاوره و دریافت استانداردهای سیستمی و تخصصی

  • تصویر گواهی‌نامه دریافت‌شده

  • ارائه فاکتور رسمی برای هزینه­‌های پرداخت‌شده

  • مدارک واریز وجه (در صورت ارائه چک، صورتحساب بانکی را ارسال فرمایید.)

  • تصویر قراردادهای شرکت مشاور و مرجع صدور

  • نامه درخواست حمایت خطاب به مدیریت واحد توانمندسازی (همراه با شماره حساب، شماره شبای شرکت و شناسه ملی شرکت)

 

مدارک لازم برای حمایت از خدمت مشاوره و تمدید استانداردهای سیستمی و تخصصی

  •  تصویر گواهی‌نامه

  • گزارش ممیزی مراقبتی(در صورت عدم انطباق اصلی، تأییدیه مرجع صدور مبنی بر رفع آنها الزامی است.)

  • ارائه فاکتور رسمی برای هزینه‌­های پرداخت‌شده

  • مدارک واریز وجه (در صورت ارائه چک، صورتحساب بانکی را ارسال فرمایید.)

  • تصویر قراردادهای شرکت مشاور و مرجع صدور

  • نامه درخواست حمایت خطاب به مدیریت واحد توانمندسازی (همراه با شماره حساب، شماره شبای شرکت و شناسه ملی شرکت)

 

 

خدمت مشاوره و دریافت‌ استانداردهای سیستمی و تخصصی

 

  • در صورتی که میخواهید برای صدور گواهینامه‌های سیستمی و تخصصی از حمایت استفاده کنید از مسیر زیر درخواست خود را در سامانه غزال ثبت نمایید.

  • پس از تکمیل ثبت‌نام، پیامک تأییدیه ثبت درخواست برای رابط شرکت ارسال می‌شود.

  • پس از بررسی درخواست، مدیریت توانمندسازی در مدت حداکثر 5 روز کاری، درخواست‌های ثبت‌شده را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کند.

  • نتیجه بررسی مدیریت توانمندسازی شامل یکی از دو وضعیت «ارجاع به کارگزار» یا «رد درخواست» به شرکت متقاضی اعلام می‌شود.

  • متقاضی باید پس از ارجاع درخواست به کارگزار، تا حداکثر 5 روز کاری، با کارگزار تماس بگیرد و تأییدیه پیش قرارداد با شرکت مشاور/ مرجع صدور را دریافت کند. (شماره تماس کارگزار از طریق پیامک برای رابط شرکت ارسال می­‌شود.)

  • متقاضی حداکثر تا 2 ماه از زمان ثبت درخواست مهلت دارد قرارداد امضاشده با شرکت مشاور/ مرجع صدور را برای کارگزار ارسال نماید، عدم ارسال قرارداد به منزله انصراف است و درخواست از کارتابل خارج می­‌شود.

  • شرکت دانش­‌بنیان باید پس از اتمام فعالیت پیاده‌­سازی سیستم و پیش از شروع ممیزی توسط مرجع صادرکننده گواهی، به کارگزار اعلام کند. کارگزار بر اساس نوع نظارت، کیفیت پیاده‌سازی را بررسی می‌کند. (عدم اطلاع به کارگزار، ممکن است تاریخ نظارت برای آن شرکت را به تعویق بیاندازد.)

  • پس از تأیید کارگزار مبنی بر کیفیت پیاده­‌سازی استاندارد و دریافت گواهینامه، شرکت دانش‌­بنیان باید درخواست پرداخت را فعال و مدارک پرداخت را برای کارگزار ارسال کند. (در صورتی که بیش از 6 ماه از تاریخ دریافت گواهینامه تا زمان فعال کردن درخواست پرداخت گذشته باشد، شرکت مشمول حمایت صندوق نخواهد بود.)

  • در صورت تکمیل مستندات، حمایت صندوق نوآوری حداکثر 20روز کاری از زمان فعال کردن درخواست پرداخت توسط کارگزار، به حساب شرکت دانش‌بنیان واریز می‌­شود.

 

 

مشاوره و تمدید استانداردهای سیستمی و تخصصی

 

  • در صورتی که میخواهید برای مراقبتی گواهینامه‌های سیستمی و تخصصی از حمایت استفاده کنید از مسیر زیر درخواست خود را در سامانه غزال ثبت نمایید.

  • پس از تکمیل ثبت‌نام، پیامک تأییدیه ثبت درخواست برای رابط شرکت ارسال می‌شود.

  • پس از بررسی درخواست، مدیریت توانمندسازی در مدت حداکثر یک هفته کاری، درخواست‌های ثبت‌شده را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کند.

  • نتیجه بررسی مدیریت توانمندسازی شامل یکی از دو وضعیت «تأیید اولیه» یا «رد درخواست» به شرکت متقاضی اعلام می‌شود.

  • پس از تأیید اولیه درخواست و انجام ممیزی مراقبتی، شرکت باید درخواست پرداخت را در سامانه غزال فعال کند. (در صورتی که بیش از 6 ماه از تاریخ انجام ممیزی مراقبتی تا زمان فعال کردن درخواست پرداخت گذشته باشد، شرکت مشمول حمایت صندوق نخواهد بود.)

  • در صورت تکمیل مستندات، حمایت صندوق نوآوری حداکثر 20روز کاری از زمان فعال کردن درخواست پرداخت توسط شرکت، به حساب شرکت دانش‌بنیان واریز می‌­شود.

  •  

توجه: در صورت عدم دریافت پیامک حتماً با پشتیبان سامانه غزال تماس بگیرید و گردش فرایند درخواست را از طریق سامانه غزال ملاحظه نمایید.

راه ارتباطی با سامانه غزال: 02142170777


 

 

 

ثبت درخواست در سامانه غزال

 

 

شبکه کارگزاران

 

 

راه‌های ارتباطی

نام کارشناس:بهاره توکلی

تلفن کارشناس:02142170694

پست الکترونیک:standard@inif.ir

کانال اطلاع‌رسانی خدمات توانمندسازی:tavanmandsazi@