مشاوره، دریافت و تمدید استانداردهای سیستمی و تخصصی - پورتال توانمند سازی
مشاوره، دریافت و تمدید استانداردهای سیستمی و تخصصی
معرفی
توسعه محصول و عرضه موفقیتآمیز محصولات و خدمات به بازارهای داخلی و خارجی در حوزههای دانشبنیان، مستلزم دریافت انواع استانداردهای تخصصی و سیستمی از مراجع ذیصلاح است که هزینههای شایان توجهی برای شرکتهای دانشبنیان دارد. صندوق نوآوری و شكوفایی برای تشويق تجاریسازی دستاوردهای شركتهای دانشبنيان و ورود موفق به بازار، حمايت بلاعوض از هزینههای مشاوره(جهت استقرار سیستم) و مرجع صدور جهت دریافت و تمدید استانداردهای سیستمهای مدیریتی و تخصصی را در دستور کار قرار داده است.
مبلغ حمایت
70 درصد هزینهها تا سقف 100 میلیون تومان در سال (صدور گواهینامه)
70 درصد هزینهها تا سقف 50 میلیون تومان در سال (تمدید(مراقبتی) گواهینامه)
شرایط اعطای حمایت
-
شرکتهای دانشبنیان با درآمد عملیاتی بیش از 35 میلیارد تومان (بر اساس آخرین اظهارنامه رسمی مالیاتی)، امکان بهرهمندی از این خدمت را ندارند.
-
برای خدمت مشاوره و دریافت استانداردهای سیستمی و تخصصی متقاضی باید پیش از عقد قرارداد با شرکت مشاور و مرجع صدور، درخواست خود را در سامانه غزال ثبت کند.
-
برای خدمت مشاوره و تمدید استانداردهای سیستمی و تخصصی متقاضی باید پیش از انجام ممیزی مراقبتی، درخواست خود را در سامانه غزال ثبت کند. (در صورتی که شرکت درسالهای گذشته برای دریافت استانداردهای سیستمهای مدیریتی از حمایت صندوق نوآوری استفاده کرده باشد، ممیزی مراقبتی آن گواهینامه مشمول حمایت صندوق نخواهد شد.)
-
حمایت از استانداردهای محصولی صرفاً از محصول دانشبنیان است.
-
تنها گواهینامههای صادرشده از مراجع صدور ارزیابیشده از سوی صندوق، حمایت میشود. (برای مشاهده مراجع صدور ارزیابیشده اینجا کلیک کنید)
-
در صورتیکه شرکت به مشاوره نیاز داشته باشد، تنها دریافت خدمات مشاوره از مشاوران ارزیابیشده از سوی صندوق، حمایت میشود. (برای مشاهده مشاوران ارزیابیشده اینجا کلیک کنید)
فرآیند حمایت از خدمت مشاوره و دریافت استانداردهای سیستمی و تخصصی

فرآیند حمایت از خدمت مشاوره و تمدید استانداردهای سیستمی و تخصصی

فهرست استانداردهای سیستمی و تخصصی تحت حمایت
فهرست استانداردهای سیستمی و تخصصی تحت حمایت براساس درخواست شرکتهای دانشبنیان را میتوانید از اینجا ملاحظه نمایید. در صورتی که استاندارد مورد نظر شما در فهرست حمایتی نیست، این فرم را تکمیل و به ایمیل standard@inif.ir ارسال نمایید.
مدارک لازم برای حمایت از خدمت مشاوره و دریافت استانداردهای سیستمی و تخصصی
-
تصویر گواهینامه دریافتشده
-
ارائه فاکتور رسمی برای هزینههای پرداختشده
-
مدارک واریز وجه (در صورت ارائه چک، صورتحساب بانکی را ارسال فرمایید.)
-
تصویر قراردادهای شرکت مشاور و مرجع صدور
-
نامه درخواست حمایت خطاب به مدیریت واحد توانمندسازی (همراه با شماره حساب، شماره شبای شرکت و شناسه ملی شرکت)
مدارک لازم برای حمایت از خدمت مشاوره و تمدید استانداردهای سیستمی و تخصصی
-
تصویر گواهینامه
-
گزارش ممیزی مراقبتی(در صورت عدم انطباق اصلی، تأییدیه مرجع صدور مبنی بر رفع آنها الزامی است.)
-
ارائه فاکتور رسمی برای هزینههای پرداختشده
-
مدارک واریز وجه (در صورت ارائه چک، صورتحساب بانکی را ارسال فرمایید.)
-
تصویر قراردادهای شرکت مشاور و مرجع صدور
-
نامه درخواست حمایت خطاب به مدیریت واحد توانمندسازی (همراه با شماره حساب، شماره شبای شرکت و شناسه ملی شرکت)
خدمت مشاوره و دریافت استانداردهای سیستمی و تخصصی
-
در صورتی که میخواهید برای صدور گواهینامههای سیستمی و تخصصی از حمایت استفاده کنید از مسیر زیر درخواست خود را در سامانه غزال ثبت نمایید.

-
پس از تکمیل ثبتنام، پیامک تأییدیه ثبت درخواست برای رابط شرکت ارسال میشود.
-
پس از بررسی درخواست، مدیریت توانمندسازی در مدت حداکثر 5 روز کاری، درخواستهای ثبتشده را بررسی و نتیجه را اعلام میکند.
-
نتیجه بررسی مدیریت توانمندسازی شامل یکی از دو وضعیت «ارجاع به کارگزار» یا «رد درخواست» به شرکت متقاضی اعلام میشود.
-
متقاضی باید پس از ارجاع درخواست به کارگزار، تا حداکثر 5 روز کاری، با کارگزار تماس بگیرد و تأییدیه پیش قرارداد با شرکت مشاور/ مرجع صدور را دریافت کند. (شماره تماس کارگزار از طریق پیامک برای رابط شرکت ارسال میشود.)
-
متقاضی حداکثر تا 2 ماه از زمان ثبت درخواست مهلت دارد قرارداد امضاشده با شرکت مشاور/ مرجع صدور را برای کارگزار ارسال نماید، عدم ارسال قرارداد به منزله انصراف است و درخواست از کارتابل خارج میشود.
-
شرکت دانشبنیان باید پس از اتمام فعالیت پیادهسازی سیستم و پیش از شروع ممیزی توسط مرجع صادرکننده گواهی، به کارگزار اعلام کند. کارگزار بر اساس نوع نظارت، کیفیت پیادهسازی را بررسی میکند. (عدم اطلاع به کارگزار، ممکن است تاریخ نظارت برای آن شرکت را به تعویق بیاندازد.)
-
پس از تأیید کارگزار مبنی بر کیفیت پیادهسازی استاندارد و دریافت گواهینامه، شرکت دانشبنیان باید درخواست پرداخت را فعال و مدارک پرداخت را برای کارگزار ارسال کند. (در صورتی که بیش از 6 ماه از تاریخ دریافت گواهینامه تا زمان فعال کردن درخواست پرداخت گذشته باشد، شرکت مشمول حمایت صندوق نخواهد بود.)
-
در صورت تکمیل مستندات، حمایت صندوق نوآوری حداکثر 20روز کاری از زمان فعال کردن درخواست پرداخت توسط کارگزار، به حساب شرکت دانشبنیان واریز میشود.
مشاوره و تمدید استانداردهای سیستمی و تخصصی
-
در صورتی که میخواهید برای مراقبتی گواهینامههای سیستمی و تخصصی از حمایت استفاده کنید از مسیر زیر درخواست خود را در سامانه غزال ثبت نمایید.

-
پس از تکمیل ثبتنام، پیامک تأییدیه ثبت درخواست برای رابط شرکت ارسال میشود.
-
پس از بررسی درخواست، مدیریت توانمندسازی در مدت حداکثر یک هفته کاری، درخواستهای ثبتشده را بررسی و نتیجه را اعلام میکند.
-
نتیجه بررسی مدیریت توانمندسازی شامل یکی از دو وضعیت «تأیید اولیه» یا «رد درخواست» به شرکت متقاضی اعلام میشود.
-
پس از تأیید اولیه درخواست و انجام ممیزی مراقبتی، شرکت باید درخواست پرداخت را در سامانه غزال فعال کند. (در صورتی که بیش از 6 ماه از تاریخ انجام ممیزی مراقبتی تا زمان فعال کردن درخواست پرداخت گذشته باشد، شرکت مشمول حمایت صندوق نخواهد بود.)
-
در صورت تکمیل مستندات، حمایت صندوق نوآوری حداکثر 20روز کاری از زمان فعال کردن درخواست پرداخت توسط شرکت، به حساب شرکت دانشبنیان واریز میشود.
-
توجه: در صورت عدم دریافت پیامک حتماً با پشتیبان سامانه غزال تماس بگیرید و گردش فرایند درخواست را از طریق سامانه غزال ملاحظه نمایید.
راه ارتباطی با سامانه غزال: 02142170777