ثبت علامت تجاری (خارج) - پورتال توانمند سازی
منوی ناوبری
- نیازسنجی
- جستوجوی دانش پیشین
- تحلیل نقض پتنت
- تحلیل پتنت
- تدوین پیشنویس قرارداد
- ثبت اختراع(داخل)
- ثبت اختراع در ایالات متحده آمریکا
- ثبت درخواست تقاضانامه PCT همراه با ثبت در ایالات متحده آمریکا
- ثبت اختراع در سایر کشورها
- ثبت علامت تجاری (داخل)
- ثبت علامت تجاری (خارج)
- ثبت طرح صنعتی (داخل)
- ثبت طرح صنعتی (خارج)
- ثبت حق بهنژادی
ثبت علامت تجاری خارج از کشور
ثبت علامت تجاری خارج از کشور

معرفی
علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد. علامت تجاری مهمترین دارایی فکری شرکتهای دانشبنیان است که میتواند در طول زمان علاوه بر شناخته شدن در بازار برای شرکت ارزش آفرینی کند. علامت تجاری به صورت نامحدود با پرداخت هزینه برای دورههای متوالی ده ساله حفاظت میشود. شرکتهای دانشبنیانی که قصد صادرات دارند، میتوانند بسته به کشور یا کشورهای هدف از طریق معاهده مادرید یا فاز ملی هر کشور، اقدام به ثبت و حفاظت از علامت تجاری شرکت یا محصول خود در آن کشور کنند.
شرایط اعطای حمایت
• این خدمت به شرکتهای دانشبنیان تعلق میگیرد.
• متقاضی باید با کمک کارگزاران مورد تأیید صندوق علامت خود را در خارج از کشور ثبت کند.
• متقاضی باید پیش از عقد قرارداد با کارگزار، درخواست خود را در سامانه غزال ثبت کند.
• علامت تجاری باید به صورت حقوقی ثبت شود. ( 100 درصد مالکیت متعلق به شرکت دانشبنیان)
مبلغ حمایت
85 درصد هزینهها تا سقف سالانه 600 میلیون تومان (سقف ثبت هر علامت 300 میلیون تومان)
فرآیند اعطای حمایت
مدارک لازم برای دریافت حمایت
-
رسید اولیه Filing
-
ارائه فاکتور رسمی برای هزینههای پرداختشده به کارگزار
-
مدارک واریز وجه (در صورت ارائه چک، صورتحساب بانکی را ارسال فرمایید.)
-
تمامی مستندات مالی پرداخت هزینههای ارزی ثبت علامت (لینک پرداخت هزینه)
-
تصویر قرارداد با کارگزار
-
نامه درخواست حمایت خطاب به مدیریت واحد توانمندسازی (همراه با شماره حساب، شماره شبای شرکت و شناسه ملی شرکت)
-
تصویر گواهی ثبت علامت (انتهای فرآیند)
-
پس از تکمیل ثبتنام، پیامک تأییدیه ثبت درخواست برای رابط شرکت ارسال میشود.
-
پس از بررسی درخواست، مدیریت توانمندسازی در مدت حداکثر یک هفته کاری، درخواستهای ثبتشده را بررسی و نتیجه را اعلام میکند.
-
نتیجه بررسی مدیریت توانمندسازی شامل یکی از دو وضعیت «ارجاع به کارگزار» یا «رد درخواست» به شرکت متقاضی اعلام میشود.
-
پس از تایید نهایی صندوق، متقاضی تا حداکثر یک هفته کاری باید نسبت به عقد قرارداد با کارگزار اقدام نماید.
-
متقاضی حداکثر تا 2 ماه از زمان ثبت درخواست مهلت دارد تا براساس قرارداد امضا شده با کارگزار، مستندات کامل را به کارگزار تحویل دهد و نسبت به پرداخت سهم ریالی و هزینههای ارزی اقدام کند.
-
پس از ثبت اظهارنامه و پرداخت هزینههای ارزی و دریافت مدارک مربوطه، شرکت دانشبنیان باید مدارک پرداخت را برای کارگزار ارسال کند. (در حین فرآیند حداکثر هشتاد درصد سهم حمایتی صندوق نوآوری پرداخت خواهد شد. مبنی محاسبه هزینههای ارزی در صندوق نوآوری براساس نرخ ارز سنا خواهد بود).
-
چنانچه متقاضی در هر مرحلهای سهم خود از هزینههای ثبت علامت را پرداخت ننماید و دلایل قابل قبول برای صندوق نداشته باشد باید تمامی حمایت مالی صورت گرفته تا آن مرحله را به صندوق پرداخت کند.
-
پس از دریافت گواهی ثبت، هزینه تمدید و نگهداری علامت بر عهده متقاضی است و شامل حمایت صندوق نمیباشد.
-
در صورت عدم دریافت گواهی ثبت علامت، الباقی حمایت به شرکت تعلق نمیگیرد.
حمایت صندوق نوآوری حداکثر 30روز کاری از زمان فعال کردن درخواست پرداخت توسط کارگزار، دانشبنیان واریز میشود.
توجه: در صورت عدم دریافت پیامک حتماً با پشتیبان سامانه غزال تماس بگیرید و گردش فرایند درخواست را از طریق سامانه غزال ملاحظه نمایید.
راه ارتباطی با سامانه غزال: 02142170777