مشاوره، دریافت و تمدید‌ استانداردهای صادراتی

مشاوره، دریافت و تمدید‌ استانداردهای صادراتی

معرفی

توسعه محصول و عرضه موفقیت‌آمیز محصولات و خدمات به بازارهای خارجی در حوزه‌های دانش‌بنیان، مستلزم دریافت استانداردهای صادراتی از مراجع ذی‌صلاح است که هزینه‌های شایان توجهی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دارد. همچنین فرایند دریافت برخی از این استانداردها به قدری پیچیده است که بدون دریافت مشاوره از کارگزاران تخصصی و باتجربه به سادگی میسر نیست. صندوق نوآوری و شكوفایی برای تشويق تجاری‌سازی دستاوردهای شركت‌های دانش‌بنيان و ورود موفق به بازارهای خارجی، حمايت بلاعوض از دریافت و تمدید استانداردهای صادراتی را در دستور کار قرار داده است.

 

مبلغ حمایت

70 درصد هزینه‌ها تا سقف 500 میلیون تومان در سال (صدور گواهینامه)

70 درصد هزینه‌ها تا سقف 200 میلیون تومان در سال (تمدید گواهینامه)

 

 

 

شرایط اعطای حمایت

  • شرکت‌های دارای درآمد عملیاتی بیش از 100 میلیارد تومان(بر اساس آخرین اظهارنامه رسمی مالیاتی)، امکان بهره‌مندی از این خدمت را ندارند.

  • برای خدمت مشاوره و دریافت استانداردهای صادراتی متقاضی باید پیش از عقد قرارداد با شرکت مشاور و یا شرکت مرجع صدور، درخواست خود را در سامانه غزال ثبت کند.

  • برای خدمت مشاوره و تمدید استانداردهای صادراتی متقاضی باید پیش از انجام ممیزی مراقبتی، درخواست خود را در سامانه غزال ثبت کند.

  • حمایت از استانداردهای محصولی صرفاً روی محصول دانش‌بنیان است.

  • صرفاً گواهی‌نامه‌­های صادر شده از مراجع ارزیابی شده صندوق، حمایت می­‌شود. (برای مشاهده مراجع صدور ارزیابی‌شده پیشنهادی اینجا کلیک کنید)

  • باتوجه به نوع استاندارد، در صورتی که شرکت به مشاوره نیاز داشته باشد، صرفاً می­‌تواند از شرکت­‌های ارزیابی شده صندوق استفاده کند.

 

فرآیند حمایت

فهرست استانداردهای صادراتی تحت حمایت

فهرست استانداردهای صادراتی تحت حمایت براساس درخواست شرکت‌­های دانش­‌بنیان در جدول زیر به‌روز می­‌شود، در صورتی که استاندارد مورد نیاز شما در فهرست حمایتی نیست، این فرم را تکمیل و به ایمیل standard@inif.ir ارسال نمایید.

 

ردیف

عنوان استاندارد

توضیح

1

CE

گواهی محصول اروپا

2

GOST

گواهی محصول روسیه

3

SIL

تأییدیه سطح یکپارچگی ایمنی

4

ISO 17025

سيستم مديريت کيفيت آزمايشگاهی

5

ATEX

استاندارد حفاظت در محیط انفجاری

6

EAC

گواهی مطابقت اوراسیا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدارک لازم برای حمایت از خدمت مشاوره و دریافت استانداردهای صادراتی

  • تصویر گواهی‌نامه

  • ارائه فاکتور رسمی برای هزینه‌­های پرداخت‌شده

  • مدارک واریز وجه (در صورت ارائه چک، صورتحساب بانکی را ارسال فرمایید.)

  • تصویر قرارداد شرکت مشاور/ مرجع صدور

  • نامه درخواست حمایت خطاب به مدیریت واحد توانمندسازی (همراه با شماره حساب، شماره شبای شرکت و شناسه ملی شرکت)

 

مدارک لازم برای دریافت حمایت از خدمت مشاوره و تمدید استانداردهای صادراتی

  • تصویر گواهی‌نامه

  • گزارش ممیزی مراقبتی (در صورت عدم انطباق اصلی، تأییدیه مرجع صدور مبنی بر رفع آن‌ها الزامی است.)

  • ارائه فاکتور رسمی برای هزینه‌های پرداخت‌شده

  • مدارک واریز وجه (در صورت ارائه چک، صورتحساب بانکی را ارسال فرمایید.)

  • تصویر قراردادهای شرکت مشاور و مرجع صدور

  • نامه درخواست حمایت خطاب به مدیریت واحد توانمندسازی (همراه با شماره حساب، شماره شبای شرکت و شناسه ملی شرکت)

 

 

 

  • برای حمایت از صدور گواهینامه از مسیر زیر درخواست مشاوره و دریافت استانداردهای صادراتی را در سامانه غزال انتخاب نمایید. اما برای حمایت از هزینه های مراقبتی گواهینامه، درخواست مشاوره و تمدید استانداردهای صادراتی را انتخاب نمایید.

  • پس از تکمیل ثبت‌نام، پیامک تأییدیه ثبت درخواست برای رابط شرکت ارسال می‌شود.

  • پس از بررسی درخواست، مدیریت توانمندسازی در مدت حداکثر 5روز کاری، درخواست‌های ثبت‌شده را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کند.

  • نتیجه بررسی مدیریت توانمندسازی شامل یکی از دو وضعیت «ارجاع به کارگزار» یا «رد درخواست» به شرکت متقاضی اعلام می‌شود.

  • متقاضی باید پس از ارجاع درخواست به کارگزار، تا حداکثر یک هفته کاری، با کارگزار تماس بگیرد و تأییدیه پیش قرارداد با شرکت مشاور/ مرجع صدور را دریافت کند. (شماره تماس کارگزار از طریق پیامک برای رابط شرکت ارسال می‌­شود.)

  • متقاضی حداکثر تا 2 ماه از زمان ثبت درخواست مهلت دارد قرارداد امضاشده با شرکت مرجع صدور و مدارک اولیه را برای کارگزار ارسال نماید، عدم ارسال قرارداد به منزله انصراف است و درخواست از کارتابل خارج می­‌شود.

  • برای خدمت مشاوره و دریافت استانداردهای صادراتی: پس از دریافت گواهینامه، شرکت دانش‌­بنیان باید درخواست پرداخت را فعال و مدارک پرداخت را برای کارگزار ارسال کند.( در صورتی که بیش از 6 ماه از تاریخ دریافت گواهینامه تا زمان فعال کردن درخواست پرداخت گذشته باشد، شرکت مشمول حمایت صندوق نخواهد بود.)

  • برای خدمت مشاوره و تمدید استانداردهای صادراتی: پس از انجام ممیزی مراقبتی، شرکت دانش‌­بنیان باید درخواست پرداخت را فعال و مدارک پرداخت را برای کارگزار ارسال کند.( در صورتی که بیش از 6 ماه از تاریخ انجام ممیزی مراقبتی تا زمان فعال کردن درخواست پرداخت گذشته باشد، شرکت مشمول حمایت صندوق نخواهد بود.)

  • در صورت تکمیل مستندات، حمایت صندوق نوآوری حداکثر 20روز کاری از زمان فعال کردن درخواست پرداخت توسط کارگزار، به حساب شرکت دانش‌بنیان واریز می‌­شود.

  •  

  • توجه: در صورت عدم دریافت پیامک حتماً با پشتیبان سامانه غزال تماس بگیرید و گردش فرایند درخواست را از طریق سامانه غزال ملاحظه نمایید.

    راه ارتباطی با  پشتیبان سامانه غزال: 02142170777


 

 

ثبت درخواست در سامانه غزال

 

 

شبکه کارگزاران

 

 

راه‌های ارتباطی

نام کارشناس:بهاره توکلی

تلفن کارشناس:02142170694

پست الکترونیک:standard@inif.ir

کانال اطلاع‌رسانی خدمات توانمندسازی:tavanmandsazi@