ناشر منبع

null غول آبی با فناوری «آینه هوشمند» به حمایت از فروشگاه‌های خرده‌فروشی می‌رود
10:53

غول آبی با فناوری «آینه هوشمند» به حمایت از فروشگاه‌های خرده‌فروشی می‌رود

شرکت ماشین‌آلات بین‌المللی کسب و کار (IBM) در حال کار بر روی فناوری‌ای با نام «آینه هوشمند» است که به مشتریان فروشگاه‌ها کمک می‌کند با ویژگی‌های محصول مورد نظر خود آشنا و متوجه شوند که آیا آن محصول به دردشان می‌خورد یا خیر.  

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، فروشگاه‌های آفلاین روز به روز با تهدید جدی کسب وکار از سوی فروشگاه‌های مدرنی مثل آمازون و وال‌مارت روبرو هستند. به همین دلیل نیز سعی دارند زودتر با سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های جدید خود را به این میدان رقابت برسانند. در همین راستا IBM به کمک این فروشگاه‌های آفلاین آمده است.
IBM مشهور به غول آبی در حال کار روی فناوری‌ای است که نام آن را «آینه هوشمند» گذاشته است و می‌خواهد آن را در فروشگاه‌های خرده‌فروشی آفلاین به کار ببرد. این شرکت به زودی از فناوری خود در یک فروشگاه مد رونمایی خواهد کرد.
آینه هوشمند قرار است در اتاق‌های پرو که قابلیت تعامل با مشتری را دارند، تعبیه شود تا مشتریان و خرده‌فروشان را به صورت دیجیتال به هم متصل کند. این آینه به مشتریان کمک می‌کند با ویژگی‌های محصول مورد نظر خود آشنا و متوجه شوند که آیا آن محصول به دردشان می‌خورد یا خیر. این آینه حتی به مشتریان توصیه می‌کند تغییراتی را اعمال کنند تا مثلا لباس مورد نظرشان بیشتر به آنها بیاید.
به گفته مدیران IBM، این آینه هوشمند، فروش واقعی را برای فروشگاه‌ها به ارمغان خواهد آورد.
IBM همچنین هوش مصنوعی را با زنجیره تامین خود ادغام کرده تا کارآیی آنها را بالا ببرد. مدیران IBM می‌گویند: ما با تحلیل روندهای مد کنونی از منابع مختلفی چون کاتالوگ‌ها، مقالات، وبلاگ‌ها، تصاویر و شبکه‌های اجتماعی در پی توسعه مد هستیم و حتی می‌توانیم روندهای آینده مد از جمله رنگ،‌ چاپ و سبک لباس‌ها را پیش‌بینی کنیم.
به گفته آنها، این فناوری جدی شکاف میان مشتریان و بازاریاب‌ها را به خوبی پر خواهد کرد و به بهبود وضعیت موجود خرده‌فروشان کمک خواهد کرد.
بر اساس تخمین این شرکت، ۵۰ تا ۶۰ درصد طراح‌های لباس فروش خوبی دارند، ولی بقیه فروش ندارند. بنابراین، با تحلیل و تجزیه داده‌های فروش می‌توان دریافت که چرا یک محصول خاص به خوبی فروش نمی‌رود و با این کار طراحان لباس را به سمت طراحی‌های موفق هدایت کرد.
هم‌اکنون رقابتی میان فروشندگان خرده‌فروش پا گرفته است که در آن فروشگاه‌ها به دنبال آخرین فناوری‌های روز هستند تا بتوانند به موفقیتی مثل آمازون و وال‌مارت برسند. به طور مثال فیوچر گروپ، شرکت هندی فعال در مد، در پی استخدام افراد نخبه‌ شرکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین هستند تا از تجربیات آنها برای بهبود شرایط فروش خود استفاده کند. این شرکت به دنبال ساخت پلت‌فرم‌های اعتباری، قابلیت تحویل کالا تا مسافت چند مایل و مدل توزیع روستایی است و حتی قصد دارد برای توسعه کار خود از فناوری هوش مصنوعی نیز کمک بگیرد.
هند یکی از کشورهایی است که سعی دارد در این زمینه فعالیت کند و تخمین زده می‌شود که فروش محصولات در این کشور از طریق تجارت الکترونیک تا پنج سال آینده با رشد ۲۹ درصدی همراه شود.

ارسال ایمیل