ناشر منبع

null آغاز به کار پاویون اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی ازبکستان
10:30

آغاز به کار پاویون اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی ازبکستان

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی ازبکستان (UZMEDEXPO 2023) که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، از امروز چهارشنبه 29 شهریورماه آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی ازبکستان از امروز در تاشکند آغاز به کار کرده و تا روز جمعه 31 شهریورماه 1402 ادامه خواهد داشت.

روز گذشته و پیش از آغاز به کار رسمی این نمایشگاه، نشست‌های B2B (Business to Business) با حضور رحمت الله خرمالی، مدیر کل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، میان نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و شرکت‌های ازبکستانی در تاشکند برگزار شد.

 

از امروز و در قالب یک پاویون اختصاصی که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی در این نمایشگاه برپا شده است، 15 شرکت دانش‌بنیان ایرانی دستاوردها و توانمندی‌های خود را در حوزه سلامت، مهندسی پزشکی، تجهیزات پزشکی، داروسازی به نمایش می‌گذارند. 

معاون وزیر بهداشت ازبکستان صبح امروز و در آغاز به کار این نمایشگاه، از پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این نمایشگاه بازدید کرد. 

 

اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات فناورانه‌ای که در این پاویون به نمایش درآمده است، به این شرح است:

•    بهان‌سار

این شرکت در زمینه‌ استحصال، فراوری و تولید مواد آلی، معدنی، نیمه‌‌ساخته و همچنین مواد حد واسط و موثره‌ فرآورده‌های دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی، افزودنی، مواد غذایی و مکمل‌های غذاییِ باکیفیت،‌ خوراک دام، طیور و آبزیان و… فعالیت می‌کند.

نمک‌های معدنی، مواد نیمه‌ساخته، مواد آلی، از جمله محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان هستند. 

•    گرانول معصوم

این شرکت فعالیت خود را در حوزه طراحـی و تولیـد انـواع کامپاندهای پلاسـتیکی و پلیمری در سـال 1374 آغاز کرد. بـا توجه به تقاضـای بـازار مصرف، بـا تلاش بـی‌وقفه واحد تحقیق و توسـعه این شـرکت، بسیاری از گرانـول و کامپاندهـای خـاص از جمله انواع گرانول‌های پزشـکی و بهداشـتی، نـوار آبندی دور درب یخچـال و فریـزر، قطعات مختلـف پلیمری خـودرو، روکـش داشـبورد خودروهای پـژو پرشـیا و سـمند که همگی دارای خـواص ویژه‌ای هستند، به خودکفایی کامل رسیده و صرفه‌جویی قابـل ملاحظـه‌ای در خصـوص خـروج ارز صورت گرفته است.

گرانول PVC، گرانول TPE-S، گرانول PP، گرانول TPV از جمله محصولات این شرکت دانش‌بنیان هستند.

•    خدمات پزشکی دوستان نیک

این شرکت، با هدف توسعه دانش ایمپلنت‌های ارتوپدی در سال 1380 توسط جمعی از پیشکسوتان انجمن جراحان ارتوپدی ایران به منظور تولید و تأمین ملزومات ارتوپدی مورد نیاز در داخل کشور تأسیس شد.

پروتزهای اروتوپدی و ایمپلنت‌های تروما، از محصولات این شرکت دانش‌بنیان هستند که نخستین تولیدکننده مفاصل زانو و ران در ایران محسوب می‌شود.

•    دانش طب امروز

این شرکت در سال ۱۳۸۵ و با حضور افراد با تجربه و تحصیل کرده تجهیزات پزشکی تاسیس شد و فعالیت خود را در شاخه استریل، کنترل عفونت و امحا زباله به طور تخصصی آغاز کرد.

استریلایزر پلاسما، رول بسته‌بندی استریل، امحای زباله بیمارستانی و آمالگام سپراتور، از جمله محصولات این شرکت دانش‌بنیان هستند.

•    سپید تن پرنیان پویش

این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری گلستان با برند CURED تاسیس شد و از سال 1391 فعالیت تولیدی خود را با طراحی و ساخت انواع ارتزهای فیزیوتراپی و توانبخشی آغاز کرد. در سال 2020 پس از اپیدمی جهانی کووید-19 با رویکرد پیشگیری از همه‌گیری این بیماری، وارد حوزه تولید انواع ماسک‌های پزشکی تخصصی مانند ماسک‌های جراحی سه لایه، N95، N99 و ماسک‌های الکترونیکی جدید شد. 

این شرکت دانش‌بنیان موفق به دریافت مجوز برای ساخت تجهیزات پزشکی در 6 گروه تخصصی شامل: فیزیوتراپی و توانبخشی، تجهیزات پزشکی اورژانس (TPOD و یقه گردنی طبی)، دستگاه لوازم پزشکی عمومی و بانداژ، پوشاک طبی، ماسک‌های فیلتردار و فن برقی ماسک، همچنین ماسک جراحی شده است.

•    سلامت پرمون امین

این شرکت داروسازی در سال 1387 توسط جمعی از پزشکان به منظور تولید داروهای شیمیایی و گیاهی و مکمل‌ها تاسیس شد.

این شرکت دانش‌بنیان با تولید داخلی داروهای آناهیل، آناهیل پلاس، آنادرم، گالاکتومید و پروستاهلث، گامی بزرگ در جهت پیشبرد تولید ملی و صنعت دارویی کشور برداشته است.

•    تکوین آزمایش پارسه

این شرکت سال 1387 در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های خشک‌کن انجمادی با کاربردهای دارویی، بیوتکنولوژی و مواد غذایی تأسیس شد و تنها طراح و تولید کننده انواع فریز درایرهای صنعتی پیشرفته دارویی و غذایی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا است.

فریز درایرهای دارویی، فریز درایرهای غذایی، فریز درایرهای تحقیقاتی و پایلوت، از جمله محصولات این شرکت دانش‌بنیان هستند.

•    مخازن طبی آبادیس

این شرکت با نگاه نو در صنعت تجهیزات پزشکی تأسیس شد و مأموریت آن، ارائه راهکارها و محصولات تخصصی با نگاهی متمرکز روی مدیریت هوشمند زباله‌های بیمارستانی و جلوگیری از انتشار عفونت‌های احتمالی پس از عمل جراحی برای بیمار است.  این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده کیسه ساکشن یک بار مصرف در ایران محسوب می‌شود.

کیسه ساکشن، مخزن، پایه و نگهدارنده‌ها، فیلترها و ساکشن تیوب از جمله محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان هستند.

•    زیست گستران کوشا

این شرکت کار خود را از سال 1385آغاز کرد و با بکارگیری افراد نخبه علمی در زمینه‌های علوم پایه اعم از بیوشیمی، ایمونولوژی و میکروبیولوژی توانسته است به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه ابداع روش‌های تشخیص سریع بیماری‌های عفونی دست پیدا کند. این شرکت تحقیقات خود را در زمینه تشخیص سریع بروسلوز آغاز کرده و هم‌اکنون توانسته است روشی جدید در تشخیص این بیماری ابداع کند.

محصولات این شرکت دانش‌بنیان در حوزه بیوشیمی، سرولوژی و تعیین گروه خونی با استفاده از سیستم ژل فیلتراسیون است.

•    پارت دارو الوند

این شرکت  در سال 1378 با هدف طراحی و ساخت تخصصی سایز پارت قطعات ماشین‌آلات صنعت داروسازی تاسیس شد و به تدریج دامنه فعالیت شرکت گسترش یافته و اقدام به طراحی و ساخت ماشین‌آلات و قطعات یدکی، برای تمامی خطوط صنعت داروسازی کرد.

•    نانو کیمیای کویر یزد

این شرکت داروسازی در سال 1389 تاسیس شد و با همکاری جمعی از کارشناسان و اساتید دانشگاه، تحقیقات خود را در زمینه تولید نانومواد و محصولات دارویی با استقرار در مرکز توسعه نانوبیوتکنولوژی پارک علم و فناوری یزد آغاز کرد.

این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید محصولات نانویی، محلول‌های موضعی دارویی انسانی، محلول‌های موضعی دارویی دامی، ضد عفونی‌کننده‌های خانگی و بیمارستانی و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کند.

•    مهندسی پزشکی نوین

این شرکت مهندسی پزشکی در حوزه طراحی و تولید تجهیزات فیزیوتراپی و طراح مدولاسیون‌های مختلف فعالیت می‌کند و ارائه دهنده انواع تجهیزات الکتروتراپی، اولتراسوندتراپی، لیزرتراپی است.

لیزر پرتوان و توان متوسط، اولتراسوند، شاک‌ویو، بایوفیدک و تکار، از جمله محصولات این شرکت دانش‌بنیان است. 

•    البرز دارو

این شرکت داروسازی، نخستین دارنده گواهی GMP خط تولید محصولات تزریقی و سرنگ‌های آماده تزریق در کشور، دارای بزرگترین و مجهزترین انبار در ایران و یکی از بزرگترین صادرکنندگان دارو در کشور محسوب می‌شود.

داروهای قلبی عروقی، مغز و اعصاب، ضد پوکی استخوان، ضد درد و التهاب، مکمل‌ها، آنتی‌‎بیوتیک‌‍‌ها، از جمله محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان هستند.

•    ثامن

این شرکت داروسازی، یکی از شرکت‌های بزرگ آستان قدس رضوی است که جزء ۱۰ شرکت بزرگ دارویی کشور به شمار می‌رود و در حدود ۶۵ نوع محصول در بخش‌های سرم تزریقی، داروهای تزریقی، تولیدات بیوتکنولوژی و… را تولید و راهی بازار می‌کند.

محصولات دیالیز، داروهای بیوتکنولوژی، داروهای آنتی باکتریال، محصولات ضد درد و التهاب، رقیق‌کننده‌ها و محلول‌های شستشو از جمله محصولات این شرکت دانش‌بنیان هستند.

•    صنایع اکسیژن دلوار فراز

این شرکت با انتقال تکنولوژی و دانش فنی، ساخت سیستم‌های مولد اکسیژن با روش PSA از دانمارک را در ژوئن 2000 میلادی آغاز کرد و پروانه ساخت وسیله پزشکی برای ساخت و تولید دستگاه اکسیژن‌ساز و هوای مدیکال را از اداره کل تجحیزات پزشکی کل کشور دریافت کرد.

پکیج‌های مولد اکسیژن و نیتروژن و مخازن ذخیره برودتی از جمله محصولات این شرکت دانش‌بنیان هستند.

ارسال ایمیل